نوشته شده توسط : admin

شیکر پاریسی (Parisian or French Shaker) که به آن شیکر فرانسوی نیز می گویند ، طراحی زیبا و ظریفی دارد، که دلیل اصلی افزایش محبوبیت این شیکر در سال های گذشته همین مورد است. از نظر زیبایی، جذاب ترین نوع شیکرها است که می توانید برای بار خانه خود تهیه کنید. باز و بسته کردن این مدل نسبت به سایرین از ایمنی کمتری برخوردار است. و بارتندر را بیشتر در معرض خطر پاشیده شدن نوشیدنی حین شیک کردن، قرار می دهد.

بنابراین باید هنگام تکان دادن شیکر، آن را محکم نگه دارید تا مطمئن شوید که درب آن باز نمی شود. نکته مثبت مدل پاریسی این است که هیچ خطری برای شکستن شیشه وجود ندارد، زیرا تمام آن فلزی است. درنتیجه دوام بسیار زیادی دارد. مدل پاریسی از دو قسمت تشکیل شده است که به آسانی تمیز می شوند و به راحتی قابل حمل هستند. همچنین از نظر حجمی، کمی کوچکتر از ​​بوستون است و بر خلاف مدل کوبلر، صافی ندارد. پس باید یک صافی جداگانه برای استفاده از آن خریداری کنید.

شیکر کوبلر کلاسیک (Cobbler Shaker) احتمالا همان شیکری است که آن را بسیار دیده اید. این مدل در سال ۱۸۸۴ میلادی تولید شد و از سه قسمت تشکیل شده است: یک درب فلزی که می توان از آن به عنوان جیگر هم استفاده کرد، یک ظرف مخروطی شکل، و یک صافی. درست کردن یک نوشیدنی با کوبلر به همین سادگی است؛ به سادگی اجزای تشکیل دهنده آن. برای استفاده از کوبلر، بارتندر مواد تشکیل دهنده کوکتل یا نوشیدنی را به ظرف مخروطی شکل اضافه میکند. با وسیله ای به نام مادلر، عصاره ترکیبات مورد استفاده را استخراج می کند.

سپس درب آن را روی آن قرار می دهد و شروع میکند به تکان دادن آن با دست تا مواد با هم مخلوط شوند. اصطلاحا به این کار، شیک کردن نوشیدنی می گویند. یکی از مزایای شیکر بارمن این است که می توان آن را به راحتی باز و بسته کرد. و از آنجایی که این مدل دارای صافی مخصوص می باشد، نیاز نیست صافی جداگانه تهیه کنید. فقط کافیست بعد از میکس شدن عالی ترکیبات، نوشیدنی را داخل لیوان سرو بریزید. با این حال، یکی از ایرادات شیکر کوبلر این است که به اندازه مدل بوستون همه کاره نیست.

همچنین برای تکان دادن کوکتل هایی که حاوی تکه های بزرگ میوه یا یخ هستند مناسب نیست، زیرا ممکن است در صافی گیر کنند و این باعث می ‌شود که فرآیند تمیز کردن آن، مشکل و زمان ‌بر شود. احتمالا شناخته شده ترین و رایج ترین شیکر، مدل بوستون (Boston Shaker) است. شیکر بوستون قدیمی ترین شیکر به حساب می آید که حداقل از سال ۱۸۴۸ میلادی به بعد ساخته شده است. این وسیله از کیت بار سرد از دو قسمت تشکیل می شود: یک مخزن بزرگ معمولا ۲۸ اونسی، و یک مخزن کوچکتر معمولا ۱۶ اونسی. این شیکر معمولا از فولاد ضد زنگ یا شیشه مقاوم تولید می شود.

بوستون شیکر می تواند حجم زیادی از نوشیدنی را در خود نگه دارد و به بارتندر اجازه می دهد دو نوشیدنی را همزمان با هم ترکیب کند. همچنین تمیز کردن هر دو قسمت بسیار ساده است. این یک عامل مهم است زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود. به این ترتیب می توانید روی مخلوط کردن نوشیدنی ها تمرکز کنید.

source: بهترین شیکر چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: انواع شیکر بار سرد , خرید ست شیکر , خرید شیکر بار سرد , قهوه دات کام , خرید شیکر فلزی , ست شیکر کوکتل , شیکر , شیکر بار سرد , شیکر چیست , شیکر کوکتل , قیمت ست شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 9 / 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نحوه استفاده از شیکر هم بسیار ساده بوده و کافی است مراحلی را که در ادامه عنوان کرده ایم، طی کنید. هر نوشیدنی رِسپی مخصوص به خود را دارد. بنابراین بهتر است برای درست کردن نوشیدنی مورد نظرتان ابتدا مواد لازم و نحوه درست کردن آن را با شیکر مطالعه کنید. اما به طور کلی طرز استفاده از شیکر به زیر صورت می باشد.

مواد مورد نیاز که شامل میوه ها، گیاهان، … است را بصورت تکه های کوچک شده داخل شیکر بریزید. فراموش نکنید برای درست کردن این نوشیدنی ها سلیقه شما هم اهمیت زیادی دارد؛ پس در صورت تمایل می توانید میوه ها را با پوست استفاده کنید.

سپی براساس دستور عمل رسپی شکر، سیروپ، آب و مایعات دیگر را اضافه کنید. بهتر است مواد را به آرامی با مادلر درون شیکر له کنید تا عطر و طعم آنها به خوبی آزاد شود. سپس چند تکه یخ داخل شیکر بریزید. درب آن را بگذارید و شیکر را در حد چند ثانیه به شدت تکان دهید. در انتها صافی شیکر را بر روی آن قرار داده و مواد ترکیب شده را داخل لیوان سرو بریزید.

source: کاربرد شیکر بار سرد چیست



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , لوازم جانبی قهوه , ,
:: برچسب‌ها: شیکر بار سرد , شیکر باریستا , شیکر بوستون , شیکر چیست , شیکر دستی استیل , طرز استفاده از شیکر , قهوه دات کام , قیمت شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 8 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

متصدی بار سرد از ابزارِ بارتندری و تجهیزات آن (مثل شیکر، …) برای رسیدن به بهترین طعم در نوشیدنی استفاده می‌ کند. نه تنها بارتندر، بلکه افرادی هم که دوست دارند در خانه این نوشیدنی ها را آماده کنند، باید این ابزار را داشته باشند. تجهیزات مورد نیاز برای همه این افراد عبارت است از:

نوشیدنی هایی که در بار سرد سرو می شوند شامل: اسموتی ها، آب میوه های طبیعی، بستنی، شیک، کوکتل، کرپ، دتاکس، پانچ، … می باشد. و تمام این نوشیدنی ها رسپی و مواد تشکیل دهنده ی خاص خودشان را دارند. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وسایل و تجهیزاتی که یک بارتندر در اختیار دارد، از آنچه که ما در اینجا برمی شماریم بیشتر است. ما فقط به معرفی ابزارهای ابتدایی و مهمِ آنها می پردازیم.

شیکر ابزار مهم بعدی است. شیکر در حقیقت وظیفه خنک سازی و ترکیب کردن نوشیدنی ها را دارد و یکی از پرکاربرد ترین ابزار و لوازم بارتندری است. کاربرد آن به این گونه است که مواد مانند سروپ ها و آبمیوه ها توسط جیگر اندازه گیری می شوند و به همراه یخ داخل شیکر ریخته می شوند. سپس با تکان دادن یا همان شیک کردن، یخ آنها را مخلوط کرده و مایعات را هم نیز سرد می کند.

مادلر استوانه ای کشیده است که کارایی شبیه به گوشت کوب دارد و از جنس چوب، پلاستیک و یا استیل می باشد. کاربرد مادلر به این صورت است که موادی مانند میوه ها و گیاهان مثل نعنا را می کوبند تا عصاره، طعم، عطر آن ها را در نوشیدنی داشته باشیم.

بعد از اینکه مواد با ابزاری که در بالا معرفی کردیم میکس شدند باید داخل لیوان سرو ریخته شوند اما بدون تکه های میوه و گیاهان. اینجاست که صافی به کار می آید. صافی که فنر فلزی کشیده شده است و عموما صفحه به یک دسته متصل می شود بر روی دهانه شیکر قرار می گیرد.

مواد با عبور از صافی داخل لیوان سرو می ریزند بدون پالپ های میوه ای، گیاهان و یا تکه های یخ. هر چه فنر استرینر ریز تر باشد، صافی ریزتری به حساب می آید و پالپ و اجزای جامد بیشتری را از نوشیدنی را به خود جذب می کند.

source: ابزار بارتندر



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: جیگر باریستا , خرید jigger , خرید شیکر بارتندری , خرید مادلر , شیکر بار سرد , قاشق باریستا , قهوه دات کام , قیمت لوازم بار سرد , قیمت مادلر , کیت بار سرد, باریستا ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 16 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در کافی شاپ ها نوشیدنی های گرم عبارتند از انواع قهوه هایی که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شوند، قهوه های دمی، چایی، دم نوش، … و نوشیدنی های سرد و خنک عبارتند از انواع اسموتی، موهیتو، دتاکس واتر،  شربت‌های سنتی ایرانی، … . اما برای درست کردن هرکدام از این نوشیدنی ها نیاز به ابزار و وسایلی است.

بارتندر یا باریستا برای درست کردن انواع نوشیدنی های خنک و تابستانی علاوه بر اینکه به ابزاری مناسب نیاز دارند، به مهارت ها و اطلاعاتی هم نیازمند. این افراد باید بصورت حرفه ای و تخصصی درباره شناخت و میکس همه نوشیدنی های سرد آگاهی کامل داشته باشند.

و سپس با اطلاع از رسپی و نحوه درست کردن هر نوشیدنی از ابزاری استفاده می کنند. اما در این میان وسیله ای هست به نام شیکر که تقریبا برای آماده کردن همه نوشیدنی های سرد ضروری است.

درحقیقت شیکر ابزاری است بسیار ساده اما کاربردی برای ترکیب، مخلوط کردن و سرد کردن این نوشیدنی ها. این وسیله معمولا از ۳ قسمت تشکیل شده اند. مخزن، صافی و سری.

کاربرد شیکر بدین صورت است که ترکیبات نوشیدنی مورد نظر را به همراه تکه‌های یخ داخل این ظرف استیل ریخته و آن را ۱۰ الی ۱۵ ثانیه تکان می دهند. در نتیجه محتویات نوشیدنی در مجاورت یخ کاملا خنک و عطر و طعم مواد به خوبی با هم ترکیب می‌شوند.

شیکرها در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته و طراحی شده اند. اما به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند.

شیکر بوستون: این شیکرها از دو بخش تشکیل شده اند و صافی در آنها حذف شده است. که برای استفاده از آن باید از صافی کیت بار سرد استفاده کرد.

شیکر کوبلر: کوبلر ساده‌ترین نوع شیکر است که استفاده از آن بسیار ساده بوده و مخصوصا برای کاربرد‌ها خانگی مناسب است.

شیکر رسپی دار: این شیکر همان شیکر کوبلر است، با این تفاوت که رسپی برخی از نوشیدنی ها بر روی آن درج شده است.

source: شیکر بار سرد



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , آبمیوه گیری , تجهیزات کافی شاپ , بلندر , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید کیت بار سرد , شیکر بار سرد چیست , شیکر چیست , شیکر قهوه چیست , قهوه دات کام , قیمت شیکر , ست بار سرد , ست شیکر ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 اگر به نوشیدن یا درست کردن انواع نوشیدنی های سرد علاقمند هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، خرید شیکر است. زیرا با این وسیله میتوان در زمانی کوتاه تمام نوشیدنی های خنک و حتی مدرن را آماد کرد. نوشیدنی هایی مانند: کوکتل ها، لیموناد، موهیتو، اسموتی ها، … .

شیکر ابزاری است برای ترکیب کردن (بِلِند کردن) مواد مختلف برای درست کردن خوشیدنی های سرد و خوشمزه. برای درست کردن این نوشیدنی ها نیاز به ابزار پیچیده یا کارهای زیادی نیست.

کافی است مواد مورد نظرتان را درون شیکر ریخته، درب آن را گذاشته و در مدت زمان لازم آن را تکان دهید. (جالب است بدانید یکی از کارهایی که نشان دهنده میزان مهارت بارتندر است، نحوه تکان دادن شیکر توسط اوست. هرچقدر تکان دادن آن با حرکات نمایشی و جالبی همراه باشد، نشان دهنده مهارت بالای بارتندر است).

اگر برای آماده کردن این نوشیدنی های دلنشین به آب گاز دار هم نیاز دارید به راحتی با سودا ساز میتوانید آب را گاز دارکنید و به ترکیب نوشیدنی تان اضافه کنید. همچنین بسته به نوع نوشیدنی و رسپی آن میتوانید تکه های یخ را در ابتدا به شیکر بریزید یا در انتها.

شیکرها مدل های مختلفی دارند اما رایج ترین و پرفروش ترین آنها شیکرهای بوستون (تصویر اول) و کوبلر (تصویر دوم) هستند. این دو شیکر با اینکه کاربرد یکسان و ظاهر تقریبا مشابهی دارند، اما کمی متفاوت هستند.

شیکرها را معمولا در کیت های بار سرد و به همراه دیگر وسایل بار سرد به بازار عرضه می کنند. اما از آنجایی که شیکر کاربرد بیشتری در مقایسه با دیگر لوازم بار سرد دارد، به صورت جداگانه هم به فروش میرسد.

source: كاربرد شيكر



:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , مخلوط کن , همزن , کف زن و خامه سازه , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: خرید کیت بار سرد , ست بار سرد , ست شیکر کوکتل , شیکر باریستا , شیکر چیست , شیکر مشروب , قهوه دات کام ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 4 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

همزن دستي ۷۵۰ ميلي ليتري يا به اصطلاح (شيكر) يكي از محصولات و وسيله هاي مناسب و لازم براي كافي من ها و باريستا ها مي باشد كه رسپي هاي مختلفي را دستور كار خود دارند, تهيه نوشيدني هاي مختلف آيس كافي و كوكتل هاي مختلف تابستاني و … از جمله رسپي هايست كه نياز به همزن دستي دارند.  داراي بدنه ي كاملا استيل با كيفيت عالي. اين وسيله ساخت كشور چين مي باشد.

با خريد شيكر طعم متفاوتي از نوشيدني را تجربه ميكنيد.

ويژگي هاي محصول:

  • جنس بدنه: استيل ضد زنگ
  • گنجايش مخزن: 750ml

source: خرید شیکر حرفه ای



:: موضوعات مرتبط: مخلوط کن , همزن , تجهیزات کافی شاپ , لوازم باریستا , ,
:: برچسب‌ها: قهوه دات كام , شيكر دستي استيل , شيكر دستي كافي شاپ , قيمت شيكر كوكتل , خريد ست شيكر , شيكر استيل ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 12 / 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد